Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Písemnosti při ukončení pracovního poměru

K ukončení pracovního poměru může dojít jak ze strany
zaměstnance, tak zaměstnavatele.
Podle zákoníku práce může být pracovní poměr rozvázán
dohodou, výpovědí, okamžitým zrušením a zrušením ve zkušební
době. Pokud je pracovní poměr sjednán na dobu určitou, končí
uplynutím této doby.

Dohoda o ukončení prac. poměru
- musí mít písemnou formu. Na termínu skončení pracovního poměru
se musí obě strany dohodnout, důvod ukončení se uvádí jen na
žádost pracovníka.
Dohodu většinou vyhotovuje zaměstnavatel na předem
připraveném formuláři, který může mít následující obsah a formu

Výpověď
Výpovědí může rozvázat pracovní poměr zaměstnanec i
zaměstnavatel. Musí být podána písemně a doručena druhé straně,
jinak je neplatná.
Zaměstnavatel může dát výpověď jen z důvodů, které jsou
uvedeny v zákoníku práce, a tyto důvody musí v písemné výpovědi
uvést.
Pracovník nemusí důvody své výpovědi uvést. Formální úprava
této výpovědi může být stejná jako u žádosti o místo.
viz ukázka

př. textu: /Podle § 51 zákoníku práce dávám výpověď z pracovního
poměru, který jsem s Vámi uzavřela pracovní smlouvou č. 255 z
1.1.1985, protože musím dlouhodobě pečovat o svou nemocnou
sestru. Výpovědní doba je podle § 45, odst. 1 tři měsíce, můj
pracovní poměr u Vás tedy končí ............ ./

Žádné komentáře:

Okomentovat