Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1) Definice mez. mktng., koncepce mez. mktng., vývozní koncepce, globální koncepce, mez. mktng. řízení (interkultur. mktng.), specifika mez. mktng.

Mez. mktng.: podnikatelská filozofie zaměřená na uspokojování potřeb zákazníků na mez. trzích; úkolem mez. mktng. je optimalizace firem. zdrojů a vyhledávání podnik. příležitostí, které umožní podnikům využívat konkurenčních výhod

- mez. mktng. má stejné základy jako tuzemský, ale musí být přizpůsobený mezinárodnímu prostředí, hlavně po stránce jazykové, kulturní, sociální, obchodní, politické, legislativní
Základní koncepce mktng. řízení:
Výrobní – sériová velkovýroba, zákazníci chtějí levné a široce dostupné výrobky; nízké výrobní náklady, efektivní distribuce
Výrobková – neustálé zdokonalování výrobků, zákazníci chtějí kvalitní výrobky a jsou ochotni za ně zaplatit
Prodejní – snaha prodat co se vyrobilo, hard selling, cenové podbízení, výprodeje
Marketingová – uspokojování potřeb zákazníků
Sociálně mktng. – podnik musí uspokojovat přání zákazníků lépe než konkurence a se ziskem a navíc musí brát ohled na zájmy společnosti

Typy konkurenčních výhod:
Strategie širokého pronikání na trhu (Penetration Str.) – velkosériová výroba, úspory z rozsahu, nízké náklady, dobré ceny (japonské, čínské, korejské firmy, distribuční řetězce)
Strategie diferenciace (Diff. Strat.) – odlišnost od konkurence, vyšší ceny
Strategie úzké specializace (Concentration Str) – omezený počet kupujících, vysoké marže, vhodné pro malé a střední firmy

Žádné komentáře:

Okomentovat