Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1.Okruhy ke státní zkoušce - vedlejší specializace "Zahraniční obchod"

1.1. Část A: Mezinárodní marketing, obchodní operace a platební styk se zahraničím
 Definice mezinárodního marketingu, koncepce mezinárodního marketingu, vývozní koncepce, globální koncepce, mezinárodní marketingové řízení (interkulturální marketing), specifika mezinárodního marketingu.
 Výzkum mezinárodních trhů. Analýza makroprostředí a mikroprostředí, marketingový informační systém, průběh a řízení mezinárodního marketingového výzkumu, informační zdroje pro české vývozce.
 Segmentace mezinárodních trhů. Segmentační strategie, kritéria segmentace trhu spotřebních výrobků, segmentační strategie na průmyslovém trhu. Positioning na mezinárodním trhu.
 Strategie mezinárodního rozvoje firmy. Formy vstupu na zahraniční trhy. Vývozní a dovozní aktivity (obchodní metody), faktory, ovlivňující volbu obchodní metody, obchodní mezičlánky, formy vstupu nenáročné na kapitálové investice (licence, franchising, ..), kapitálové vstupy na zahraniční trky, faktory, které ovlivňují rozhodování o přímých zahraničních investicích, formy investic, investiční pobídky, investice českých firem v zahraničí, strategické aliance.
 Výrobková politika v mezinárodním marketingu. Adaptace výrobků na technické požadavky, problematika shody českých výrobků s evropskými směrnicemi, značková politika, cyklus tržní životnosti výrobku, standardizace nebo adaptace podle charakteru zahraničních trhů, koncepce B.C.G. - portfolio analýza.
 Cenová politika v mezinárodním marketingu, Faktory, které ovlivňují mezinárodní cenovou politiku, cenová strategie.
 Mezinárodní distribuční politika. Faktory, které ovlivňují mezinárodní distribuční politiku, mezinárodní distribuční cesty, trendy ve vyspělých zemích.
 Mezinárodní komunikační politika. Komunikační proces, plánovaní a organizace mezinárodní komunikace, nástroje komunikačního mixu a jejich uplatnění v mezinárodním marketingu.
 Sociálně-kulturní odlišnosti a jejich vliv na chování a rozhodování spotřebitelů na zahraničních trzích. Adaptace marketingové strategie, řízení marketingových činností a obchodní jednání na zahraničních trzích.
 Mezinárodní kupní smlouva, její uzavírání, obsah a používané dokumenty.
 Dodací podmínky v mezinárodních kupních smlouvách, Incoterms, kritéria pro volbu podmínek.

Žádné komentáře:

Okomentovat