Služby jsou dalším prvkem výrobkové strategie. Mohou tvořit větší nebo menší část celkové nabídky. Nyní stále více výrobci používají služeb jako prostředku, který jim získává přednosti před konkurencí. Služby jsou důležité pro dobrý obchod. Je vždy méně nákladné držet si dobré jméno u zákazníka, než získávat nového, případně získat zpět ztraceného.
Analýza SWOT
Pro analýzu vlivu externího okolí na firmu i pro analýzu vlivu vnitřních slabých a silných stránek firmy se používá metoda SWOT. Tato metoda v sobě zahrnuje analýzu hlavních faktorů konkurenční pozice firmy a jejího vlivu na její strategické chování.
Název metody SWOT je odvozen od:
Strenght (silné stránky)
Wealnesses /slabé stránky)
Opportunites(příležitosti)
Threats(nebezpečí)
Nebezpečí T a příležitosti O představují vliv vnějšího okolí. Slabé stránky W a silné stránky S faktory vnitřní podnikatelské pozice firmy. Rozbor celkové pozice firmy a její vliv na možné budoucí chování firmy je možné vyjádřit následujícím schématem 4-3
Schéma 4-3 Metoda SWOT
Žádné komentáře:
Okomentovat