Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Úkol č. 2

Sestavte vhodnou nabídku jako odpověď na poptávku z úkolu č. 1.

Nevyžádaná nabídka formou obchodního dopisu je snahou firmy nabídnout možným odběratelům své výrobky a služby a získat tak budoucí zákazníky. Dopis musí být proto přesvědčivý, logicky uspořádaný a bezvadný i po stránce formální.
Stejně jako v inzerátech, nabízejí prodejci různé služby zdarma (montáž, zaškolení), slevy z ceny (při nákupu většího množství), při sezónním výprodeji), zasílají prospekty a katalogy, někdy i vzorky zboží. Cílem všeho je získat odběratele.

Náležitosti: stejné jako u předcházející, nezapomenout na vhodné zdvořilostní oslovení, které důležitý psychologický účinek (dopis není neosobní, adresát je pojmenován jako obchodní partner, kterého si pisatel váží).

Úkol č. 3
V odborném tisku vyhledejte vhodný inzerát, který má formu nabídky. Přepracujte ho do podoby individuálního obchodního dopisu a adresujte potenciálnímu zákazníkovi podle vlastního uvážení. Výchozí inzerát přiložte na volném listu.
Dolů umístíme obdélníček jako razítko, místo na podpis, jméno a funkce.

Žádné komentáře:

Okomentovat