Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Úkol

Nastylizujte a napište formou individuálních obchodních dopisů
urgenci a odpověď na ni. Údaje o firmách, zboží a důvodech
prodlení zvolte dle vlastního uvážení nebo na základě konkrétního
příkladu z praxe.

REKLAMACE
Odběratel musí zásilku zboží zkontrolovat, zda souhlasí
s potvrzenou kupní smlouvou a dodacím listem. Kontroluje se
především množství, druh, jakost, provedení, případně obal. Pokud
zjistí závady, je povinen sepsat protokol o vadách. Ten je pak
podkladem pro uplatnění reklamace a spolu s se zasílá
dodavateli.

Obsah reklamace
- popis zjištěných závad a odvolání na příslušnéí doklady (kupní
smlouvu, přepravní doklad, dodací list),
- návrh řešeení podle druhu závady, např.: dodání náhradního
zboží za vadné, dodání chybějícího množství, odstranění vad
opravou, slevu z ceny, odstoupení od smlouvy, byla-li porušena
podstatným způsobem
- protokol o vadách

Na reklamaci musí prodávající neprodleně odpovědět, vysvětlit
příčiny závady a vyjádřit se k návrhu řešení kupujícího.

Žádné komentáře:

Okomentovat