Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Informácie manažérskeho účtovníctva musia mať aj kvalitatívne charakteristiky:

1. Relevantnosť (vlastnosť predvídať budúcnosť a poskytovať spätnú väzbu)
2. Objektívnosť (preukázateľnosť, overiteľnosť, nestrannosť)
3. Včasnosť (vždy vtedy, keď ich potrebujeme)
4. Zrozumiteľnosť (jasné, logické, prehľadné)
5. Porovnateľnosť (napr. medzi podnikmi)

Veľkosť informačného systému závisí od veľkosti podniku, ale 4 kroky sú v každom rovnaké:

1. Zber informácií (postup, umožňujúci získať potrebné informácie)
2. Záznam informácií (+roztriedenie podľa toho, kde ich potrebujú)
3. Zhodnotenie informácií (analýza a rozbor)
4. Komunikácia (odovzdanie informácií užívateľom, ktorí ich potrebujú - správy/výkazy, a i.)

Žádné komentáře:

Okomentovat