Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Jednotlivé položky v súvahe sa nazývajú súvahové položky.

Jednotlivé položky v súvahe sa nazývajú súvahové položky. Peňažné vyjadrenie súvahových položiek je súvahový stav.

Najzákladnejšie triedenie aktív je delenie podľa Ma na investičný a obežný (vecné hľadisko), pasíva vyjadrujú právnu oblasť, t.j. odkiaľ sme získali ten ma, jeho pôvod a zdroje sa delia na vlastné a cudzie. Ma vyjadrený v súvahe je všetok Ma, ktorý má nejakú hodnotu alebo hodnotu prináša. Napr. účtovná jednotka má strojové zariadenie v zostatkovej cene 10000 (tak ho vedie v Ma), ale je schopné ešte priniesť hodnotu. Ak je zariadenie odpísané - nemá hodnotu, sa už v Ma nevedie, tak isto ako Ma v prenájme.

Pasíva = právna oblasť = nároky spoločníkov na podnik.
Nárok na čisté obchodné imanie = nárok spoločníka/vlastníka na aktíva v takej výške, v akej vložil vklad.
Čisté obchodné imanie = súhrn oceniteľných hodnôt v peniazoch.
Obchodné imanie = obchodný Ma + záväzky. Obchodný Ma je celý Ma podnikateľský (všetky oceniteľné veci, pohľadávky a iné oceniteľné práva).

Žádné komentáře:

Okomentovat