Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. Strategie pronikání

- požívá se u nových výrobků, podobných nebo identických s těmi, které na trhu již existují
- tato strategie vede k prosperitě v budoucnosti
jejím cílem je proniknout na trh s novým výrobkem
počáteční cena je nízká, tím se výrobek rychle uchytí na trhu, tím se získá co největší tržní podíl, tím se odstraní část konkurence, roste odbyt, výroba a pak se tím snižují N na jednotku práce
- důležitá je zde vysoká cenová elasticita poptávky a z ní vyplývající rychlý růst prodeje
3. stanovení ceny ve výrobních skupinách
- změna ceny výrobků jedné skupiny může vyvolat změny v poptávce u zbývajících výrobků
- zahrnutí do výrobního sortimentu výrobek nebo skupinu výrobků vysoce prestižních a drahých může zvýšit image i ostatním skupinám výrobků
- naproti tomu levnější výrobek z celého sortimentu ovlivňuje celkový prodej, ovlivňuje celkovou image, to je nejlépe zapamatovatelné pro zákazníky

Žádné komentáře:

Okomentovat