výhoda: - jednoduchost stanovení ceny
nevýhody: - nepřihlíží se ke skutečným nákladům na výrobu, tím cena nemusí zajistit žádoucí množství zisku
- ceny konkurence nemusí vždy zobrazovat reálnou situaci na trhu a následování cen konkurence vede k cenové válce
Metoda podle vnímané hodnoty zákazníkem
- vychází z marketingové koncepce podniku, zahrnuje ocenění výrobku nebo služby z pohledu zákazníka
- nevychází se z nákladů, ale z toho jakou hodnotu to má pro kupujícího
- hodnota se stává základem stanovení ceny
- používají se rozšiřující efekty výrobku, reklama, forma a místo prodeje
- tato metoda je většinou zaměřena na maximalizaci zisku
výhoda: - reálnost ceny
Metoda orientovaná na poptávku
- vychází z cenové elasticity poptávky, která je dána mírou závislosti změny poptávaného množství na změně ceny
- cílem je maximalizace zisku
výhoda: - umožňuje hledat takovou cenu, při které budou N a V na úrovni zajišťující dosažení vysokého zisku
Žádné komentáře:
Okomentovat