- kupující vyhlásí konkurz na určitou zakázku a z hlediska nabídky si vybírá tu, která je z hlediska stanovení kritérií nejlepší
- metoda je prospěšná pro kupujícího, protože si může vybírat
Cenová strategie
Strategie stanovení ceny se mění v závislosti na fázi životního cyklu výrobku
Mezi cenové strategie patří:
1. strategie skemming
- podnik si vytváří zisk z každého výrobku od okamžiku jeho uvedení na trh
- pochází se slova „to skim“ = slíznout smetanu z mléka nebo vybrat rozinky z koláče
- název vystihuje to, o co podniku jde
- používá se u nových, odlišných od ostatních jinak unikátních výrobků
- stanoví se vysoká cena, jejímž cílem je vytvořit image firmy, ojedinělost výrobku, firma se snaží o udržení N a P, po vstupu konkurence nebo po určitém nasycení trhu se ceny sníží a tím se výrobek zpřístupní širokému okruhu zákazníků
- nutným předpokladem této strategie je, že pro konkurenci není snadné dostat se na trh a snížením ceny konkurovat výrobku, aby zákazník byl málo citlivý na vyšší cenu a kvalita a image výrobku byly na stejné úrovni
Žádné komentáře:
Okomentovat