Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Hra a práce

Hra a práce
Kojenecké období
jemná motorika
- okolo 3 až 4 měsíce začíná sahat na předměty a části těla (poznává)
- okolo 5 měsíce sahá na předměty oběma rukama (zrak a pohyb se soustředí do jednoho místa)
- okolo 9 měsíce uchop - palec proti (bouchá o sebe předměty
vývoj sociální
- vývoj dítěte k ostatním lidem a postupem času k věcem...
- okolo 8 měsíce začíná reagovat na lidi i špatně - spojeno s pocitem nelibosti (doktor studené ruce bílí plášť)
- se začíná projevovat ve hře (kloubí se motorika se smyslovým vývojem)
- na konci tohoto období začíná mít smysl pro hru
- hry funkční: experimentace s ručičkami a nožičkami, experimentace s mluvidly
- hry s předměty: dítě něco vezme, cucá to, mačká. .pustí
- hry konstruktivní: ke konci tohoto období začíná tím že matka mu postaví komínek z kostiček a on ho zboří, postupně začíná stavět kostičky na sebe a když dítě vidí radost opakuje to (sněhuláka...)
- hry sociální: ke kterým potřebuje partnera
- primitivní hra na schovávanou: dítěti se dá na hlavičku plenka, posilujeme vědomí, že osoba zmizí, ale zase se objeví, pocit libosti
- honička začíná většinou sourozenci a prarodiči: dítě se snaží uniknou a být s druhým člověkem a co od něj může čekat a co ne
- hra paci paci pacičky.
- takhle jedou páni... (bezpečí)
- vařila myšička kašičku
- kloubí se vývoj motoriky se smyslovým vývojem a vznikají koordinovanější pohyby + vývoj sluchu, hmatu, spolupráce, začátek rozumových schopností, vnímání...
Batole
- vývoj her
- další rozvoj a vymizení funkčních her
- hry napodobivé: napodobují lidi, zvířata, práce.
velký význam pro rozvíjení psychických funkcí a
fyzické výkonnosti

Žádné komentáře:

Okomentovat