Předškolní věk
Hra - to je činnost, která má hodnotu sama o sobě
- předstupeň pracovní aktivity
- by neměla vymizet za životy člověka
- význam: rozvijí vždy celého člověka, poznávací funkce, socializace, hromadění nových zkušeností, fantazie, tvůrčí schopnosti, jemnou a hrubou motoriku.
- by měla by tvořit převahu aktivit
funkce
1) je MOTIVAČNÍM ČINNITELEM
2) funguje jako UKAZATEL VYVOJOVE UROVNE
3) má LECEBNOU FUNKCI v každém věku
- kolektivní (sociální): se rozvíjejí vztahy mezi vrstevníky a upevňují postavení
dítěte ve společnosti, dochází k osvojení společenských návyků...
na schovávanou, chodí pešek o kolo, pískovišti...
- úlohové: dítě hraje nějakou úlohu
např. na doktora, prodavačku...
rozvijí se představy, fantazie...
- konstruktivní: prudký vzestup až do školního věku
např. lego, kostky, stavebnice...
rozvijí motoriku, fantazii, vztah k práci...
- stolové: člověče nezlob se, domino, karty, šašek...
rozvijí kombinační schopnost, paměť, motoriku...
- výtvarné činnosti: je nejvděčnější činností
např. plastelína, s přírodninami, omalovánky...
okolo 6 letu schopno NAMALOVAT DETAILY
rozvijí jemnou motoriku, estetické city...
- zájmové: a)o pomoci v domácnosti
- utírání nádobí, zalívání kytek, míchání...
- děti se stávají platnými členy rodiny
- rozvíjí se vztah k práci, motorika...
b)vyprávění - např. předčítání, povídání, zpívání, rádio, TV (od 6 let),
počítače a počítačové liry
- na prvním místě by měl být kontakt člověk - člověk
- rozvijí se řeč, sociální vztahy
Žádné komentáře:
Okomentovat