Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Období Předškolního Věku

Hra
- to je činnost, která má hodnotu sama o sobě
- předstupeň pracovní aktivity
- by neměla vymizet za životy člověka
význam - rozvijí vždy celého člověka, poznávací funkce, socializace, hromadění nových zkušeností, fantazie, tvůrčí schopnosti, jemnou a hrubou motoriku...
- měla by tvořit převahu aktivit
funkce hry:
1) je MOTIVAČNÍM ČINITELEM
2) funguje jako UKAZATEL VÝVOJOVÉ ÚROVNĚ
3) má LEČEBNOU FUNKCI v každém věku
- kolektivní (sociální) - se rozvíjejí vztahy mezi vrstevníky a upevňují postavení
dítěte ve společnosti, dochází k osvojení společenských návyků...
- na schovávanou, chodí pešek o kolo, pískovišti...
- úlohové - dítě hraje nějakou úlohu
např. na doktora, prodavačku...
- rozvijí se představy, fantazie...
- konstruktivní - prudký vzestup až do školního věku
např. lego, kostky, stavebnice...
-rozvijí motoriku, fantazii, vztah k práci...
- stolové - člověče nezlob se, domino, karty, šašek...
- rozvijí kombinační schopnost, paměť‘, motoriku...
- výtvarné činnosti - je nejvděčnější činností
např. modelína, s přírodninami, omalovánky...
- okolo 6 letu schopno NAMALOVAT DETAILY
- rozvijí jemnou motoriku, estetické city...
- zájmové: a) o pomoci v domácnosti - utírání nádobí, zalívání kytek, míchání...
- děti se stávají platnými členy rodiny
- rozvíjí se vztah k práci, motorika...
b) vyprávění - např. předčítání, povídání, zpívání, rádio, TV (od 6 let),
počítače a počítačové hry
- na prvním místě by měl být kontakt člověk - člověk
- rozvijí se řeč, sociální vztahy...

Žádné komentáře:

Okomentovat