ŠKOLNÍ VĚK
-city - vstup do školy ovlivňuje veškeré city (těšení x strach)
- začlenění do kolektivu - vztah k sám sobě - sebevědomí
- děti se projevují vzrušivěji, nemají trpělivost, podráždění, povinnosti nástup vůle (stabilizuje se po 1/4 roce)
- začíná se projevovat dětská PŘETVÁŘKA - lež
PUBESCENCE
DRUHÉ OBDOBÍ VZDORU
- D se chce přiřadit od dětí k dospělým a usiluje o vlastní nezávislost
- D se projevuje citovou labilitou, zvýšenou kritičností (zaměřenou k nejbližším R — celé věkové skupině rodičů, k mladým dětem a mladším sourozencům D začíná být trochu sebekritické a začíná končit puberta), podrážděností, zájmem o erotiku, první lásky (dívky dříve), plány do budoucna (zaměřeny na partnerství), nové uspořádání životních hodnot (začátek jejich uvědomění), vliv party na úkor vlivu rodičů
- Rozvoj estetických citů např. krásna spojeny se zájmem
- City morální (=etické) nové pojímání spravedlnosti a pravdy
ADOLESCENCE
-pro dospívajícího je toto období citových bouří a krizí, které pramení ze sociálního vývoje (ještě se nachází ve světě dětí x usiluje o vstup do světa dospělých) a z nedozrání CNS, která je dokončena okolo 26 let člověka
Žádné komentáře:
Okomentovat