NEDOSTATEČNÝ PROSPĚCH VE ŠKOLE
-možné příčiny - výchovné chyby R (špatná sociální adaptace, vázanost na R - D ve škole rezignuje, R se nestarají o učení, podceňují to, nesprávný vztah ke vzdělání a výchově, D chodí do školy z nechutí, R příliš ctižádostivý)
- nedostatečné schopnosti D (tělesné vady jako je nedoslýchavost, nízké IQ - to ovlivňuje vnímání a pozornost - pocit méně 9ennosti, křivdy)
- zvýšená únava po prodělaných nemocech nebo úrazech - neúspěch (možné onemocnění neurózy)
- společenské vztahy učitelů a spolužáků (neurotický učitel nepatří do školy)
-vytvořit klidné rodinné prostředí - zázemí
-školní konflikty vždy řešit
-pravidelnost v přípravě a správné učení
CHOZENÍ ZA ŠKOLU
-možné příčiny
a) příznak nemoci např. epilepsie, hysterické povahové rysy... eventuelně jeho zatoulání
b) řešení konfliktů jako je např. tělesně vady, strach z učitele nebo nepřipravenosti - pochopení doma i ve škole - zvážit požadavky kladené na D a odhalit příčiny (tvrdé tresty při opakovaném záškoláctví)
c) vedení D špatnou společností
d) D neposedné - aktivní a má v plánu něco jiného, strhávání pozornosti na sebe
-by měli odhalit R a škola - vymezení bariér
DÍTĚ NEMÁ SMYSL PRO CENU PENĚZ
-příčiny- chyby ve výchově
- příklady rodičů
- D dostávalo tolik peněz neváží si jich - ztrácí společenské hodnoty
-postupná výchova D vážení si věcí od drobností až po velké nákupy
-koncem ZS by mělo D znát rodinný rozpočet
Žádné komentáře:
Okomentovat