Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Školní Věk

myšlení - získávání vědomostí ‚
- dochází k rozvoji ABSTRAKTNIHO myšlení s kterým souvisí rozvoj LOGICKEHO myšlení
- se nám projevuje v RECI: rozšíření aktivního a pasivního slovníku hlavně narůstání o abstraktní pojmy
- myšlení podporujeme čtením

paměť - dítě si pamatuje konkrétní obsah pojmů ‚
- ze začátku převaha paměti BEZNECNE (NEUMYSLNE) a trénujeme pamět‘ UMYSLNOU (zapamatování čísel, básničky...)
- po 10 roku převaha paměti LOGICKE (názornost a konkrétnost) pozornost ‚ ‚ ‚
- převažuje NEIJJVIYSLNA buduje se UMYSLNA (okolo 20 minut)
- dítě je schopno se věnovat více něž jednomu podmětu
vůle - rozvoj na základě nových zkušeností a povinností
- ve škole cvičena cíleně (pochvala, známky...)


city - vstup do školy ovlivňuje veškeré city (těšení x strach)
- děti se projevují vzrušivěji, nemají trpělivost, podráždění, povinnosti nástup vůle (stabilizuje se po 1/4 roce)
- začíná se projevovat dětská PRETVARKA - lež

sociální vztahy - z vyšších citů rozvoj citů INTELEKTUALNICH, ESTETICKYCH
- city PRATELSKE - MORALNI
hra - začínají začátky práce
- hry x práce (hodnota sama o sobě x práce až na konec)
- funkce - RELAXACNI (všechny psychické funkce, každý den)
- KOMPENZACNI (kompenzovat nedostatek pohybu)
- zachování DUSEVNI HYG. (uspokojení, příjemné pocity)
-druhy her-a) pohybové- individuální
- kolektivní
b) míčové- rozvoj soc. vztahů, jemné a hrubé motoriky...
c) konstruktivní- projev momentu a touhy po vytvoření
- okolo 10 až 11 roku detailismus
d) napodobivé- význam pro určování soc. rolí, rozvoj řeči
e) stolové- např. pexeso
f) intelektuální- např. křížovky

Žádné komentáře:

Okomentovat