Ústava ako prvotný prameň práva na úseku finančnej kotroly sa prejavuje nasledovne:
1. v článkoch 60 a nasl., ktoré ustanovujú Najvyšší kontrolný úrad SR ako nezávislý orgán kontroly hospodárenia s:
a. prostriedkam rozpočtov, ktoré schvaľuje NR SR alebo vláda,
b. majetkom, záväzkami, finančnými prostriedkami, majetkovými právami a pohľadávka štátu,verejnoprávnych inštittúcií
c. majetkom, finančnými prostriedkami a majetkovými právami obcí a VÚC
d. majetkom , záväzkami, finančnými prostriedkami, majetkovými právami a pohľadávkami, za ktoré SR prevzala záruku
e. majetkom, finančnými prostriedkami, majetkovými právami a pohľadávkami a finančnými prostriedkami, ktoré sa poskytli SR, právnickým alebo fyzickým osobám hospodáriacimi s prostriedkami štátneho rozpočtu a podobne
2. v článku 86, podľa kotrého do pôsobnosti NRSR patrí najmä kontrola dodržiavania ústavy, ústavných zákonov a zákonov, preverovanie plnenia štátneho rozpočtu a kontrola činnosti vlády.
Žádné komentáře:
Okomentovat