Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Část dotazníku POLOŽKY

2. část dotazníku POLOŽKY
* Pořadí odpovídá psychologickým požadavkům
-- Začátek:otázky lehčí, přitažlivější = neodradit respondenta
-- Uprostřed: těžší otázky, méně zajímavé
-- Konec: faktografické otázky (nejsou náročné)- respondent může být unavený

Jak tvořit položky dotazníku
1/ Věnujte velkou pozornost každému slovu v položce
Př. (špatný)
Kolik šálků kávy vypijete denně?
1 2 3 4 5 a více
* Šálek kávy nevyjadřuje intenzitu kávy
* Denně X co když pije i v noci(zkouškové)X co když o prázdninách nepije

Základní pravidla tvorby položek
2/ Formulujte jasné otázky/položky
-- všichni jim budou rozumět stejným způsobem
-- jasná otázka pro autora dotazníku nemusí být jasná pro respondenty

Základní pravidla tvorby položek
3/ Příliš široké znění vede k příliš volným odpovědím
Př. (špatný)
Jaký je Váš názor na nejnovější učební osnovy?
TH Které osnovy?
TH Osnovy ze kterých předmětů?

Základní pravidla tvorby položek
4/ Výrazy jako
několik obyčejně někdy
interpretují respondenti různě
=> vyhýbat se jejich používání

Základní pravidla tvorby položek
5/ Vyhněte se dvojitým otázkám
* bývají se spojkou a
* Př.
Školní psychologové tráví mnoho času vypracováváním výkazů, a proto nemají dost času na vlastní
poradenství.
souhlasím -- nesouhlasím
* Respondent Vám může odpovídat pouze na jednu z nich

Žádné komentáře:

Okomentovat