Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1b.) SŤAŽNOSŤ

Ak má daňovník pochybnosti o správnosti zrazenej dane alebo preddavku na daň, môže požiadať platiteľa dane o vysvetlenie v lehote 60 dní odo dňa, keď k zrážke dane alebo k preddavku na daň došlo. Platiteľ dane je povinný oznámiť daňovníkovi požadované údaje do 30 dní odo dňa, kedy žiadosť obdržal. Ak nesúhlasí daňovník s postupom platiteľa dane, môže podať sťažnosť na platiteľa dane správcovi dane, v ktorého obvode má platiteľ sídlo alebo trvalý pobyt, a to do 30 dní, kedy daňovník obdržal oznámenie platiteľa dane. Správca dane o sťažnosti rozhodne, doručí daňovníkovi i platiteľovi dane. Proti tomuto rozhodnutiu sa môže odvolať platiteľ dane i daňovník. do 30dní odo dňa jeho doručenia.

1c.) NÁMIETKA A REKLAMÁCIA
Námietku môže daňový subjekt uplatniť:
- v prípadoch ustanovených týmto zákonom
- proti postupu zamestnanca správcu dane v daňovom konaní
Námietka musí byť podaná písomne alebo ústne do zápisnice do 8 dní odo dňa, keď sa daňový subjekt o namietaných skutočnostiach dozvedel.

Žádné komentáře:

Okomentovat