Oprávnené náklady v súlade s čl. 4. sú náklady, ktoré sa vzťahujú na pokrytie časti nákladov verejného sektora. Vo všeobecnosti nie je možné pod túto kategóriu zahrnúť náklady vzniknuté súkromnému sektoru, pokiaľ nevykonáva činnosť vo verejnom záujme. Z časového hľadiska sa viažu na náklady vzniknuté od dátumu katastrofy. Vecne sa rozumejú najmä náklady na okamžitú potrebu obnovy a nie náklady rekonštrukcie či výmeny so zhodnotením. Pri poškodení a zničení vozidla, alebo inej hnuteľnej veci použitej pri záchranných prácach sa rozumie nie hodnota na obstaranie novej veci v cene obstarania ale len výška reprodukčnej ceny, resp. hodnota znížená o odpisy. Pri obnove infraštruktúry – vodné potrubia, verejné siete... sa uvažuje čistá súčasná hodnota. Pri obnove poškodených zariadení, napr. semafórov, či inej signalizačnej techniky a dopravných značení sa tiež nezohľadňuje cena obstarania nového verejného majetku, resp. majetku vo verejnom záujme ( najmä železnice... ), ale hodnota zostatkovej ceny. Súčasťou poskytnutých údajov je tiež vysvetlenie, aká metóda výpočtu oprávnených nákladov bola použitá.
Postihnutý región nie je viazaný na územno – správne členenie SR. V prípade škody veľkého rozsahu sa do tohto územia môžu zahrnúť i územia Oravy a Nízkych Tatier a iné územia postihnuté tou istou katastrofou v ten istý deň. Informácie preto boli spracovávané sektorovo za jednotlivé ministerstvá.
Žádné komentáře:
Okomentovat