Personální agenda začíná písemnostmi při přijímání
pracovníka. Uchazeči o zaměstnání píší žádosti o místo, ke kterým
přikládají svůj životopis. Firmy posílají uchazečům pozvánky k
pohovorům či konkurzům, dávají jim svůj osobní dotazník. Pokud je
uchazeč přijat, uzavírá s ním firma pracovní smlouvu popř. dohodu
o provedení práce či o pracovní činnosti. Stále častěji se
setkáváme také s dohodami o rekvalifikaci. Při ukončování prac.
poměru se písemně vyhotovují buď dohody o ukončení pracovního
poměru nebo výpovědi.
Všechny tyto písemnosti mají úzkou návaznost na zákoník
práce, který stanoví jejich formu /ústní či písemnou/ a základní
náležitosti.
1. Písemnosti při vzniku pracovního poměru
Žádost o místo
Žádost o místo píše uchazeč o zaměstnání. Je to jeho první
kontakt s případným budoucím zaměstnavatelem, proto záleží jak na
obsahu, tak na úpravě.
Formální úprava je vizitkou pisatele. Žádost musí být
naprosto bezchybná, přehledně upravená a vlastnoručně podepsaná.
Náležitosti:
- jméno, příjmení, adresa žadatele, které se umisťují:
a/ buď do levého horního rohu žádosti
b/ nebo se rovnoměrně uspořádají obdobně jako záhlaví firemního dopisu,
- adresa firmy - píše se:
a/ od levé svislice nebo
b/ vpravo jako v obchodním dopisu,
- zdroj informace o místě, o které uchazeč žádá,
- nejvyšší dosažené vzdělání, kvalifikace, předcházející praxe,
popř. její délka, důvod zájmu o místo.
- závěrečná věta
- vlastnoruční podpis
Žádost o místo se posílá doporučeně a přikládá se k ní životopis. Obě písemnosti se píší na čistý dopisní list formátu A4 a musí být naprosto bezchybné.
Žádné komentáře:
Okomentovat