Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

24. Zneužívanie dominantného postavenia na trhu v rámci hospodárskej súťaže. Pojem

Relevantný trh :
a / priestorový a časový súbeh ponuky a dopytu takých tovarov, ktoré sú na uspokojenie určitých potrieb z hľadiska užívateľa zhodné alebo vzájomne zastupiteľné,
b/ určitý výrobok, na určitom území a v určitom čase

Zneužívanie dominantného postavenia :
Dominantné postavenie na relevantnom trhu má podnikateľ alebo niekoľko podnikateľov, ktorí nie sú vystavení podstatnej súťaži a ktorí sa vzhľadom na svoju ekonomickú silu môžu správať nezávisle.
Zneužitím dominantného postavenia na relevantnom trhu je najmä
a) priame alebo nepriame vynucovanie neprimeraných cien alebo iných neprimeraných obchodných podmienok,
b) hrozba obmedzenia alebo obmedzenie výroby, odbytu alebo technického vývoja tovaru na úkor užívateľov,
c) uplatňovanie rozdielnych podmienok pri zhodnom alebo porovnateľnom plnení voči jednotlivým podnikateľom, ktorými sú alebo môžu byť títo podnikatelia znevýhodňovaní v súťaži,

Žádné komentáře:

Okomentovat