Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Publicita údajov:

- význam dostupnosti údajov o podnikateľských subjektoch nachádza svoje vyjadrenie v 2 princípoch:
a) v princípe materiálnej publicity §27 ods.4,5,6 OZ:
- pozitívna ( je vyjadrená skutočnosťou, že zapísané údaje sú účinné voči tretím osobám odo dňa ich zverejnenia, obsah listín je účinný voči tretím osobám odo dňa, keď bolo uloženie listín zverejnené, to neplatí, ak zapísaná osoba preukáže, že tretia osoba o týchto údajoch alebo o obsahu listín vedela
- negatívna – vyžaduje sa dobromyseľnosť v obchodnom styku
b) v princípe formálnej publicity § 10 a nasl. zákona o OR – prejavuje sa tým, že OR je verejný zoznam osobitným zákonom určených údajov, ktorého súčasťou je zbierka listín

Charakter zápisov do OR:
a) konštitutívny – sú to zápisy, ktoré vytvárajú nový právny stav, napr. vznik obch.spoločnosti, ktorý sa viaže na právnu skutočnosť zápisu do OR,
b) deklatórny – sú to zápisy, ktoré osvedčujú určitú skutočnosť, ktorá už existuje, napr. zápis štatutárneho orgánu, ktorý už bol do svojej funkcie ustanovený, ale do OR nebol ešte zapísaný.

Žádné komentáře:

Okomentovat