Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

V článku 60

V článku 60 sa zakotvuje postavenie Najvyššieho kontrolného úradu Slovenskej republiky ako nezávislého orgánu kontroly hospodárenia s rozpočtovými prostriedkami; majetkom, majetkovými právami, finančnými prostriedkami, záväzkami a pohľadávkami štátu, verejnoprávnych inštitúcií, Fondu národného majetku Slovenskej republiky, obcí, vyšších územných celkov,...
V článku 65 sa zakotvuje princíp hospodárskej samostatnosti obcí a vyšších územných celkov ako subjektov územnej samosprávy. Obec a vyšší územný celok financujú svoje potreby predovšetkým z vlastných príjmov, ako aj zo štátnych dotácií. Zákon ustanoví, ktoré dane a poplatky sú príjmom obce a ktoré dane a poplatky sú príjmom vyššieho územného celku. Štátnych dotácií sa možno domáhať len v medziach zákona.. (predovšetkým zákon č. 583/2004 o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy)
V článku 86 sa do pôsobnosti Národnej rady SR zaraďuje okrem iného aj schvaľovanie štátneho rozpočtu, preverovanie jeho plnenia a schvaľovanie štátneho záverečného účtu (čl. 86, písm. g.).
podľa článku 119 vláda rozhoduje v zbore okrem iného o návrhoch štát. rozpočtu a štátneho záverečného účtu (čl. 119, písm. e).

Žádné komentáře:

Okomentovat