- musí mít písemnou formu. Na termínu skončení pracovního poměru
se musí obě strany dohodnout, důvod ukončení se uvádí jen na
žádost pracovníka.
Dohodu většinou vyhotovuje zaměstnavatel na předem
připraveném formuláři, který může mít následující obsah a formu
viz ukázka
Výpověď
Výpovědí může rozvázat pracovní poměr zaměstnanec i
zaměstnavatel. Musí být podána písemně a doručena druhé straně,
jinak je neplatná.
Zaměstnavatel může dát výpověď jen z důvodů, které jsou
uvedeny v zákoníku práce, a tyto důvody musí v písemné výpovědi
uvést.
Pracovník nemusí důvody své výpovědi uvést. Formální úprava
této výpovědi může být stejná jako u žádosti o místo.
viz ukázka
př. textu: /Podle § 51 zákoníku práce dávám výpověď z pracovního
poměru, který jsem s Vámi uzavřela pracovní smlouvou č. 255 z
1.1.1985, protože musím dlouhodobě pečovat o svou nemocnou
sestru. Výpovědní doba je podle § 45, odst. 1 tři měsíce, můj
pracovní poměr u Vás tedy končí ............ ./
Žádné komentáře:
Okomentovat