Personální agenda začíná písemnostmi při přijímání
pracovníka. Uchazeči o zaměstnání píší žádosti o místo, ke kterým
přikládají svůj životopis. Firmy posílají uchazečům pozvánky k
pohovorům či konkurzům, dávají jim svůj osobní dotazník. Pokud je
uchazeč přijat, uzavírá s ním firma pracovní smlouvu popř. dohodu
o provedení práce či o pracovní činnosti. Stále častěji se
setkáváme také s dohodami o rekvalifikaci. Při ukončování prac.
poměru se písemně vyhotovují buď dohody o ukončení pracovního
poměru nebo výpovědi.
Všechny tyto písemnosti mají úzkou návaznost na zákoník
práce, který stanoví jejich formu /ústní či písemnou/ a základní
náležitosti.
1. Písemnosti při vzniku pracovního poměru
Žádost o místo píše uchazeč o zaměstnání. Je to jeho první
kontakt s případným budoucím zaměstnavatelem, proto záleží jak na
obsahu, tak na úpravě.
Formální úprava je vizitkou pisatele. Žádost musí být
naprosto bezchybná, přehledně upravená a vlastnoručně podepsaná.
Žádné komentáře:
Okomentovat