Průběh učení – fáze:
• motivační – setkání s novou situací, problémem
• poznávací – mobilizace minulé zkušenosti, pokusy a omyly
• výkonová – volba správné reakce, zařazení do soustavy minulých zkušeností
• kontrolní – prověřování správnosti řešení
Druhy učení
• učení poznatkům (vědomosti, informace)
• senzomotorická učení (= smyslově pohybové – např. psaní)
• učení intelektovým činnostem – učení se metodám řešení problémů
• sociální učení – napodobování
- identifikace
- sociální zpevňování
Výsledky učení
• vědomosti – soustavy představ a pojmů
dovednosti – psychické předpoklady pro vykonávání určité činnosti (senzomotorická, intelektové, sociální)
• návyky – zautomatizované chování v určitých situacích
postoje – získaná specifická dispozice motivující jednání na základě poznání jevu a jeho citového hodnocení
Žádné komentáře:
Okomentovat