Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Školní Věk

LHANÍ
-charakteristika: sleduje vždy účel vyhnout se nepříjemnosti, těžké situaci...
-způsobeno- despotický postoj R nebo vychovatelů
- strach
- nesplnění povinnosti
- patologickými změnami nebo NS
- D cvičená opička (od R)
- proti omezování svých individuálních zájmů
- uniknout napomínání a moralizování
- lež z přátelství x lhaní s cílem ublížit konkrétní osobě - nejrafinovanější představuje největší morální zlo
- chvástavost (=vytahování)
-když D poprvé lže (mimovolné, neúmyslné) pokud se mu to podaří udělá to znovu
-D je třeba potrestat, ale snahy R o pochopení by měla dominovat nad trestem
-odhalit příčiny proč D lhalo a podle nich se zachovat
-pozor na fantazmata x lhaní (záleží na rozumových schopnostech)
-při ojedinělém lhaní neoznačujeme D za lháře — vštěpování vlastností

NEDOSTATEČNÝ PROSPĚCH VE ŠKOLE
-možné příčiny - výchovné chyby R (špatná sociální adaptace, vázanost na R - D ve škole rezignuje, R se nestarají o učení, podceňují to, nesprávný vztah ke vzdělání a výchově, D chodí do školy z nechutí, R příliš ctižádostivý)
- nedostatečné schopnosti D (tělesné vady jako je nedoslýchavost, nízké IQ - to ovlivňuje vnímání a pozornost - pocit méně 9ennosti, křivdy)
- zvýšená únava po prodělaných nemocech nebo úrazech - neúspěch (možné onemocnění neurózy)
- společenské vztahy učitelů a spolužáků (neurotický učitel nepatří do školy)
-vytvořit klidné rodinné prostředí - zázemí
-školní konflikty vždy řešit
-pravidelnost v přípravě a správné učení

Žádné komentáře:

Okomentovat