• Kritika běžných škol (tělesné tresty, malá individualita jedince, málo názornosti…)
• Obrat k antropologii dítěte (zájmy dítěte jsou nadřazeny zájmům společnosti)
• Utváření kolektivních a spol. schopností a výchova ke vzájemné solidaritě
• Samoregulovatelné získávání zkušeností
• Emociální a soc. cíle jsou nadřazeny kognitivním (poznávacím) cílům
• Výkonnost je definována dítětem (dítě zvládá, na co stačí, každé dítě dosahuje maxima v učení
• Neuznávají strnulé učební plány, předměty a třídy
• Integrují do výchovy i rodiče
Námitky proti alter. vzdělávání:
• Nehistorický postup (neověřený)
• Alter. Školy odvádějí pozornost od inovace běžné školy
• Nejsou tu propojeny subjektivní cíle a objektivní požadavky společnosti
• Cíle jsou jen všeobecné a soustřeďují se jen na opozici veřejných škol
• Nejasnost zaměření
• Neomezený optimismus a důvěra ve schopnosti samostatného vývoje dítěte
• Naprostá opozice i vůči autoritě, disciplíně, kontrole
Žádné komentáře:
Okomentovat