1.1.1 Homebanking (PC banking)
Komunikace klienta s bankou prostřednictvím telefonu, popř. modemového spojení. Pro tento typ služeb musíte být vybaveni počítačem. Navíc se zpravidla vyžaduje speciální software, někdy i připojovací zařízení.
Tato forma přímého bankovnictví umožňuje zadávat platební příkazy k úhradě v domácích i cizích měnách včetně hromadných a trvalých příkazů, kontrolu příkazů, získávat informace o zůstatcích, obratech, vývoji plateb a příjmů na účtu, informace o neprovedených transakcích. Uživatelé mohou vyhledávat kurzovní lístky a podobné zprávy, zakládat termínované vklady, užívat akreditivy, inkasa apod. po celých 24 hodin a sedm dní v týdnu.
Homebankingové systémy však svým uživatelům nepřináší pouze výhodu v tom, že není potřeba každodenní návštěvy banky. Podnikatelské subjekty jsou ze zákona povinny vést dokonalou účetní evidenci a nacházejí-li se jednou data v elektronické podobě, lze je s úspěchem importovat do účetnictví, což přináší další výraznou časovou úsporu a snižuje potřebu drahé pracovní síly. Tento proces ovšem funguje i v opačném směru – platební příkazy apod. lze zadávat přímo z účetního systému.
Homebankingových systémů existuje velké množství a liší se v technickém řešení, množství realizovatelných operací i použitém zabezpečení. Některé samozřejmě nemusí pracovat v plném on-line režimu, ale využívají tzv. semi on-line (údaje jsou aktualizovány několikrát denně, například každou hodinu).
Žádné komentáře:
Okomentovat