Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

POČÁTKY A PŘÍČINY VZNIKU SOP, ZÁKLADNÍ POJMY 5.

POČÁTKY A PŘÍČINY VZNIKU SOP, ZÁKLADNÍ POJMY 5.

SPO - má studovat druhy podnětů a způsob uvolňování v jednotlivých prostředích
neměla – se zabývat soc. prací, péčí a pomocí, proto aby mohla oficiálně EXISTOVAT
výzkumy - rodinného, lokálního a vrstevnického prostředí, sídliště, města

M. PŘADKA
- pokus o popis soc.-ped. trenců v USA a Německu
- kritika, ale první zprávy o dění ve světě

ÚSTAV EXPERIMENTÁLNEJ PEDAGOGIKY SAV
- Bratislava
- vedl O. BALÁŽ
- řeší – vztahy výchovy a prostředí, výchovné aspekty soc. procesů, utváření a řešení rozvoje osobnosti v různém prostředí

60. léta - ETOPEDIE
- péče o sociálně nepřizpůsobivé
- ve svazku se školstvím

80. léta – vznikají předpoklady pro SOP v dnešním pojetí

BAKOŠOVÁ – směry v SOP
1. sociální pedagogika – a) praktický – Pestallozi, Owen, b) teoretický – Bergmann, La Play, c) filosofický – Natorp, Spenser, Lindner
2. sociologická pedagogika - Rouma
3. pedagogická sociologie – a) starší koncepce /spekulativní/, b) novější k. /empirická/
4. sociologie výchovy – Durkheim, Znaniecky
5. soc. pedagogika – Radlínská, Wroczynsky, Přadka, Baláž

Žádné komentáře:

Okomentovat