Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

VÝCHOVA NEFORMÁLNÍ 2.

VÝCHOVA NEFORMÁLNÍ 2.


Definice poslání Pracovní skupiny pro neformální výchovu při Radě Evropy zahrnuje:

= plánovitý program individuální a sociální výchovy, který rozšiřje a doplňuje vějíř kompetencí osvojovaných mimo formální výchovný systém

= spoluúčast na programech uskutečňovaných prostřednictvím animátorů v dobrovolném sdružování i působení veřejných institucí

= zhodnocení těchto programů udělováním diplomů


Neformální výchova je pokládána za jeden ze způsobů rozvoje demokratické společnosti, občanům se dává příležitost:

- rozvíjet zvídavost a nadšení pro věc, získávat zkušenosti a přebírat odpovědnost

- společně pracovat, učit se demokraticky jednat a rozhodovat, osvojovat si základy aktivního občanství

- rozšiřovat osobní, sociální a profesní kompetence

- učit se angažovanosti a solidaritě, motivaci a iniciativnosti, toleranci a interkulturní výchově, kritickým postojům a intelektuální nezávislost, sebedůvěře a dalším žádoucím rysům osobnosti

Formální a neformální výchova se shodují ve svých cílech:

• rozvoj osobnosti, sociální integrace, výchova k aktivnímu občanství
• rozvoj intelektuálních, praktických a sociálních kompetencí

Žádné komentáře:

Okomentovat