Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

6.6 Úvěrová analýza, zajištění úvěru

Banka zkoumá všechny podstatné okolnosti týkající se žádosti o úvěr – provádí tzv. úvěrovou analýzu, při které hodnotí bonitu klienta. Bonitou klienta rozumíme jeho schopnost dostát svým platebním závazkům, a tedy i schopnost přijímat úvěry.
Při úvěrové analýze musí bankovní pracovník vzít v úvahu šest C úvěru:
1) Can we? Můžeme?
Bankovní pracovník musí zvážit, zda poskytnutí úvěru bude odpovídat úvěrové politice banky, zda výše úvěru a další podmínky jsou v souladu s možnostmi bankovní pobočky a zda je poskytnutí úvěru legální ( tj. v souladu se zákony státu).
2) Charakter. Charakter zákazníka.
Charakter zákazníka se vztahuje k ochotě zákazníka platit dluhy. Lidé s dobrým charakterem a dobrou finanční disciplínou a podniky s dobrou pověstí budou dělat všechno možné pro to, aby splatili úvěr a budou otevřeně a vstřícně spolupracovat s bankou v případě, že oni jako jednotlivci nebo jejich podnik jsou ve finančních obtížích.
Charakter klienta je možné dobře posoudit po několika letech jednání s touto osobou či firmou. Naneštěstí toto není vždy možné, proto banky k posouzení charakteru klienta využívají informace od jiných osob (dodavatelů, jiných bank, zaměstnavatele dané osoby atd.)

Žádné komentáře:

Okomentovat