Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

4-5 let - období dětských fantazmat

4-5 let - období dětských fantazmat (fantazijní myšlení)
6-1 1 let - vývoj logického myšlení
6-1 1 let - realistické myšlení
8-9let - začátek porozumění abstraktním pojmům (2. stád.)
11-12 let - začátek abstrakt. myšlení (3. stadium)
11-15 let - definování abstrakt. pojmů (4. stadium), systematizace myšlení, samostatné řešení
problémů
15-20 let - zvýrazněná analytickosystematická složka myšlení, vyšší stupeň abstrakce
(5. stadium), deduktivní myšlení
- projevují se výrazněji rozdíly mezi technickým a přírodovědným myšlením a myšlením
humanitní a jazykovým
20-30 let - období myšlenkové dynamiky
- plná zralost v souznění a usuzování, syntetizující myšlení

souvislost myšlení s řečí:

!!myšlení se uskutečňuje prostřednictvím řeči!!
Řeč je tedy nástrojem myšlení a zároveň prostředkem dorozumívání, mezilidské komunikace. Je to prostředek, který slouží k existenci, uchování a předávání zkušeností, které lidstvo získalo ve svém společenskohistorickém vývoji.

Žádné komentáře:

Okomentovat