Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Učení plní funkci přizpůsobování se organismu

subjektu v závislosti na vnějších a vnitřních podmínkách a na výsledcích vlastní činnosti);
- didakticky - proces záměrného, cílevědomě navozovaného osvojování vědomostí, dovedností a návyků;
- učení vzdělává a vychovává (kognitivní i sociální učení), výchova = řízené sociální učení
Adaptace : aktivní - přizpůsobujeme SI okolí
pasivní - přizpůsobujeme SE okolí

Učení plní funkci přizpůsobování se organismu k prostředí a ke změnám tohoto prostředí, ve společnosti to znamená, že se jedinec přizpůsobuje společenským podmínkám a požadavkům. Člověk se přizpůsobuje, ale vybírá si prostředí (třeba ke skupině lidí o stejných názorech a podobně), to v praxi znamená, že jedny vlivy vnímá a druhé ignoruje. Zároveň také aktivně působí na přírodu a na společnost.
Životní úloha lidského učení je tedy v aktivním vyrovnáváním se životním prostředím přírodním a zejména společenským, v získávání předpokladů pro plnější, aktivnější a tvořivý život.Učení působí na všechny druhy psychických jevů.

Žádné komentáře:

Okomentovat