Materiální oblast:
- odpovídá za pořádek ve třídě
- odpovídá za celkový estetický vzhled třídy
- kontroluje vybavení žáků učebnicemi, řeší případné nedostatky
- zodpovídá za didaktickou techniku a učební pomůcky,které jsou trvale umístěny ve třídě
- kontroluje stav nábytku a informuje o nedostatcích
bezpečnost a péče o zdraví žáků:
- provádí poučení žáků o BOZP a PO
- kontroluje zdravotní záznamy žáků v katalogových listech a informuje ostatní učitele o kterékoliv změně
- seznamuje s pravidly chování o přestávkách
- seznamuje s pravidly první pomoci
- seznamuje s varovnými signály CO
- zná plán evakuace a úkryt třídy
- sleduje vybavení učebny nábytkem – její velikost, osvětlení, hluk, teplo zatemnění před sluncem
Negativní výchovné jevy ve třídě:
a) žáci s trvalo vedoucí rolí
b) žáci nedobrovolně izolovaní na okraji třídy, odmítání – dva typy:
- agresivní, egoističtí, se špatnými sociálními návyky a nízkou sociální adaptabilitou, delikventní, impulsivní, instabilní – třída je vyčleněná z důvodu sebeobrany
- slabší, odlišní – velké nebezpečí šikany, psychického násilí, nutno okamžitě řešit, ale lépe předcházet
Prevence – komplexní výchova k prosociálnosti - k toleranci a proti násilí
c) šašci, hrdinové odboje proti škole, lajdáci
Spolupráce s rodiči
Očekávání rodičů vztahující se ke škole a k učitelům:
- chci poradit, co mám dělat, když s dítětem není něco v pořádku
- chci, aby měl učitel mé dítě rád
- učitel má dítě naučit vše bez domácích úkolů, bez problémů
- učitel má vyřešit problémy ze školy ve škole
- učitel má zprávy o dítěti podávat soukromě a taktně
- učitel má být spravedlivý ke všem a nezatěžuje rodiče
- očekávám, že učitel naučí ve škole a nemám to zastávat doma
Očekávání učitelů vztahující se k rodičům:
- učitelé od rodičů očekávají ochotu řešit společné problémy
- vytváření pozitivního rodinného prostředí
- péče a práci svých dětí a jejich kontrolu
- zajištění toho, aby děti nosily do školy pomůcky
- zájem o děti a jejich volný čas
Žádné komentáře:
Okomentovat