a) funkcia tvorby hodnôt- ideologických, umeleckých, vedeckých a technických
b) tvorivé šírenie hodnôt- ideologických, umeleckých (učitelia umeleckých škôl), vedeckých (učitelia, redaktori vedeckých časopisov), technických (inžinieri, redaktori)
c) tvorivá aplikácia hodnôt- ideologických (politici), umeleckých (dizajnéri),
vedeckých (filozofi, právnici), technických (technickí vynálezcovia), v ekonomicko-
organizačnej sfére (manažéri), v administratívno-správnej sfére (štátni úradníci)
118. Ktoré formy sociálneho učenia poznáme?
a) nižšia úroveň
- napodobňovanie- prejavuje sa súcitom, náklonnosťou, zaľúbením
- identifikácia- prejavuje sa v pretváraní subjektu do roly vzoru, ktorým by chcel byť väčšmi ako sám sebou
- sugescia- spočíva v prijímaní cudzích presvedčení, založených viac na citovom ako rozumovom základe
b) vyššia úroveň- obsahuje formy ako presvedčovanie, vzájomné porovnávanie, logický úsudok
Žádné komentáře:
Okomentovat