cíle mohou být dosaženy některou z následujících strategií:
- prodej stávajících produktů: na stávajícím trhu
na novém trhu
- prodej nových produktů: na stávajícím trhu
na novém trhu
Strategie podle funkčnosti trhu
Pokud jde o funkci na trhu, může společnost zaujmout některé z následujících postavení:
- vůdce, být vůdce na trhu v 1. řadě znamená mít velký podíl na trhu u těch nejpříhodnějších produktů, tento podíl musí být natolik velký, aby zajišťoval významný náskok před společností, která má na trhu druhý největší podíl, je tedy jasné, kdo je vůdce
- následovník, rozhoduje se v souladu s rozhodnutím vůdce, usiluje o 1. místo, zaujímá postavení ve stejné linii jako vůdce, toto postavení může být zranitelné, je závislost na vůdci
- vyzývatel, ten následuje vůdce, ale jinak než následovník, je na 2. místě a chce být první, ohrožuje vůdce
- specialista, veškerou práci má jen v určité části trhu, je specialistou do produktů klientů, marketingového mixu, zaujímá dostatečnou část trhu – ziskovost, potencionální růst, nápadné konkurenci
Žádné komentáře:
Okomentovat