Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).
Andragogika úvod, hlavní a základní směry
ZÁKLADNÍ SMĚRY V ANDRAGOGICE
A HLAVNÍ SMĚRY
1. PŘEDMĚT ANDRAGOG. TEORIÍ
- teorie mají různé funkce a ambice
- v andragogice i pedagogice nacházíme snahy jak o:
OBECNOU A APLIKOVANOU TEORII
OBECNÁ
– analytickým spíše než empirickým způsobem získaný abstraktní pojmový aparát
– zpracování jakéhokoliv pedagogického nebo andragogického problému
– nejednoznačnost používaných pojmů upozorňuje na stávající problémy
– časté jsou pokusy o převzetí teorií z jiných oborů
– jedná se především o dříve populární emancipační a kritické teorie, např. teorie komunikativní, systémové, konstruktivistické
– problémem je slabá verifikovatelnost v konkrétních pedagog. a andragog. podmínkách
– ztrácí vztah k praktickým otázkám
– např. převzaté tvrzení, že „dospělý člověk je schopný se učit, ale je nepoučitelný“
APLIKOVANÁ
- zde spočívá síla a nezastupitelnost andragog. myšlení
- didaktika, metodika, poradenství, řízení vzdělávacích zařízení
- andragogika využívá množství poznatků z jiných oborů, ty jsou pak modifikovány pro potřeby andragogiky
PŘEDMĚTEM = učící se dospělý
- učení se dospělého ve všech jeho souvislostech
- vzdělávání, kvalifikace, kompetence, výchova
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat