4 hlavní oblasti: výzkum mezinárodního podnikatelského prostředí zahr trhů, na působení konkurence, na potenciál cílových trhů, na účinnost mktng. strategie (výrobkový výzkum, srovnávací cenové analýzy, hodnocení rekl kampaní, výzkumy spotřebních zvyklostí, výzkumy image značek)
Metody mez mktng. výzkumu
Desk Research – sběr a analýza sekundárních info z interních zdrojů (účetnictví, výroční zpráva) a externích (inf dtb, statistiky, literatura, specializ agentury, obchodní komory, inet)
Field Research
Kontinuální výzkum – panel prodejen, spotřebitelské panely (nákupy domácností), omnibusy (vícetématické výzkumy)
Ad hoc výzkum
Kvantitativní metody – na reprezentativním vzorku, dotazování
- osobní rozhovory, metoda CAPI (computer aided personal interview), CATI, online research, anketární šetření (písemná forma, response rate max 25%)
Kvalitativní metody – zjištění příčiny chování spotřebitelů (hloubkové rozhovory, skupinové rozhovory (focus group), projektivní techniky)
Průběh a řízení mezin. mktng. výzkumu
Mktng. informační systém – sběr, třídění, analýza, vyhodnocování a distribuce potřebných, včasných a přesných informací o mktng. okolí firmy
- 3 části: vnitropodniková data, mktng. zpravodajský systém (info o konkurenci a prostředí), mktng. výzkum
postupo mktng. výzkumu: přípravná fáze (co zkoumáme, ident možné informační zdroje, výzkumnou metodu, plán mezinár. výzkumu trhu), realizační fáze (výběr agentury, výzkum trhu, zpracování a analýza dat, závěrečná prezentace, aplikace výsledků)
Žádné komentáře:
Okomentovat