Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

V RM-S běží 2 druhy obchodů:

1. průběžné aukce – jsou běžnější, anonymní obchody (prodávající a kupující se neznají)
 pro každý CP je stanoven horní a dolní cenový limit (cenové pásmo)
 pokyny přijímají obchodní místa
 zákazník musí mít k dispozici CP nebo musí složit peníze (a to na zvláštní „jumbo účet“), tomu se říká validace (zablokování)
 pokyny zadané zákazníkem jsou prověřeny a po té zařazeny do aukce
 následující vyhodnocení pokynů a stanovení aukční ceny pomocí algoritmu (tj. cena při níž je zobchodován maximální počet kusů CP – pokud dojde ke změně pokynů dojde i k novému vyhodnocení)
 po uskutečnění pokynu zákazník dostane výsledek obchodního pokynu, tj. vypořádání obchodu včetně poplatků, výpis stavu peněžních prostředků na jumbo účtu a výpis z účtu CP ve středisku CP

2. přímé obchody – kupující a prodávající se znají (obchod není anonymní)
 kupující se předem domluví s prodávajícím na množství a ceně a obchod potom provádí přes RM-systém, který tento pokyn přijme pokud se navrhovaná cena vejde do přípustného cenového pásma

Žádné komentáře:

Okomentovat