Z hlediska zisku se porovnává úspěšnost bank, provádí se častěji relativním ukazatelem, kterým je podíl na aktivech banky.
Zisk
Ukazatel =
Aktiva banky
Tento ukazatel se pohybuje u nejlepších bank kolem 5%.
Důležitým faktorem snižování nákladů banky je omezování počtu zaměstnanců na minimálně nutný počet, to má za následek hromadné propouštění. Dalším faktorem snižování nákladů je uzavírání neefektivních poboček (př. ČSOB po sloučení s IPB). Následujícím faktorem snižování nákladů je snižování úrokových sazeb u vkladů.
12) BANKOVNÍ MARKETING
Marketing
Marketing je umění nacházet a udržovat si zákazníky.
Bankovní marketing zahrnuje 5C a představuje:
• Pohled spotřebitele (Customer)
• Hodnotu z hlediska zákazníka (Customer Value)
• Náklady pro zákazníka (Cost to the customer)
• Pohodlí (Convenience)
• Komunikace (Communication)
Žádné komentáře:
Okomentovat