Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Charakteristika animační metody

Charakteristika animační metody

Základní body, na kterých je postavena animační metoda jsou:
A – dospělým (vyzrálým) způsobem být přítomen mezi mladými
B - autentický vztah k mladým lidem, který vychovává a buduje
C - růst jedince či skupiny ( vytvářeni osobního či společného vých.projektu)

Kdo je animátor

- člověk, který je schopný a ochotný podněcovat a povzbuzovat, tzv.”oživovat”..
- připravený na to, co dělá a za co je odpovědný
- umí i v napjaté situaci zachovat klid, vytváří atmosféru radosti a naděje
- ”animovat”, vycházet ze sebe, vnímat okolí, lidi kolem nás
- člověk ochotný a schopný spolupracovat, ochotný naslouchat a řešit problémy…atd
- také on je člověk, proto má právo na chyby, za které se umí omluvit

Dobrý pedagog

Při řešení výchovného problému není ukvapený, nechá si čas na rozhodnutí, zajímá se a o jedince, který má výchovný problém. Ptá se na informace i dalších pedagogů, ptá se na chování v rodině či jinde, zkrátka hledá co nejlepší řešení.
Chyby, kterých se dopouštíme: neumíme naslouchat (spěch) a komunikovat ( zformulovat názor tak, aby tomu druhý rozuměl…), nedáme důvěru.

Návrh: ”Pokuste si najít ve skupině člověka, kterému byste mohli svěřit nějaký problém, se kterým si nevíte rady. Stejně tak vyslechnete i problém druhého, kterému jste se svěřili. Ve skupině se pak pokusíte přede všemi pojmenovat kořen problému, který jste si vyslechli.”(ve stručnosti a co nejjasněji)

Žádné komentáře:

Okomentovat