Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Příklad - Formačně-herní odpoledne pro sportovce

Formačně-herní odpoledne pro sportovce (volejbalistky)

Pokud chci, aby se odpoledne vydařilo, musím mít jasně připravený program. Tím nechci říct, že nemůžu tvořit a být spontánní, ale příprava je nutná. Vycházím z toho, co vím, tedy ze situace, věku a počtu mladých, zamýšlím se nad možnostmi a prostředky, které se mi nabízejí a pojmenuji si cíl, ke kterému směřuji. Musím naplánovat hodnocení, které pomáhá růst nejen mně, ale i ostatním.

Pro koho je akce určena:
Děvčata ve věku 15-16 let, která se již druhým rokem schází na kroužku volejbalu, který se provozuje na středisku (Středisko volného času pro děti a mládež).

Situace:
Toto sportovní odpoledne je otevřené pro další volejbalistky stejného věku, které si mají chuť zasportovat a dovědět se něco nového. Strávit společně s druhými jedno odpoledne.

Dílčí cíl: cvičení obratnosti, spolupráce ve sportovním týmu, sebepoznání jednotlivců
Prostředky: cviky na obratnost, hry ve skupině, přednáška, hra jednotlivců

Pomůcky: dva volejbalové míče, tabulka, hodinky, tužky, papír, sportovní oblečení
Čas: 13,00 – 18,00 hod.

Vlastní průběh setkání:
I.blok : 13,00 – 16,15 hod.
- přivítání, hra na seznámení (přijetí je důležité) / 20 min/
- řeknu program, který je naplánovaný ( jasnost ) / 10 min/
- rozehřátí ( protažení) /13,30 - 13,50/
- hry na obratnost ( s cílem navodit dobrou atmosféru) /13,50 – 14,30/
- míčová hra ve skupinách (ve skupině po třech ) /14,30 – 15,45/
- po odehrání malého turnaje: ohodnotit (co bylo dobré, proč se nedařilo…)

- PŘESTÁVKA /16,15-16,35/

II.blok
- krátká přednáška na téma: „Jak budovat dobrý vztah“ /16,35 – 17,10/
- zpětná vazba: Co mne na tématu nejvíce zaujalo (ve dvojicích) /17,10 – 17,30/
- Hra: Kdo je to? /17,30 – 17,50/
- Vedoucí trenér zhodnotí celý průběh odpoledne a všem poděkuje

Velkou roli hraje při zájmových činnostech a různých hrách osobnost vychovatele

Žádné komentáře:

Okomentovat