Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Výchova a význam skupiny


Výchova a význam skupiny


Ve skupině, ve které působím jako vychovatel (pedagog, animátor) se snažím pochopit vztahy, které tam jsou. Tyto vztahy mohou být pozitivní ( plné důvěry, tolerance, respektu..), konfliktní (předsudky vůči druhému, ovládající nesympatie…) někdy lhostejné (druhého neznám a ani mě příliš nezajímá).

Výchova v rodině je spontánní, zatímco ve výchovných zařízeních je vše komplikovanější, protože jsem v kolektivu, který mne hodnotí.

Význam vrstevnické skupiny

Dítě nebo mladý člověk chce být přijímán, být oceněn, proto jsou pro něho důležité názory jeho vrstevníků. Silným motivem je neshodit se před druhými, nosit nebo dělat to, co je v módě..atd.

Pomoci začlenit se
- nejdůležitější úkol ze strany pedagoga (animátora) je přijetí jedince (vytvořit prostředí, kde se cítí dobře), zvlášť tehdy, když přichází do nového kolektivu. První kontakt (každý to sám zažil), pokud je pozitivní, pomáhá novému příchozímu cítit se dobře, odpadá strach z ”nového a nepoznaného”.
Dalším, pozdějším úkolem vychovatele je dělat mladému člověku ”zrcadlo”a pomoci mu vyjádřit to, co prožívá.

SHRNUTÍ:

Kterému typu animátora se podobám? Souhlasím s tím, že v pedagogické práci je důležitá schopnost navazovat vztah? Animátor poskytuje prostředky a vytváří prostor pro růst jedince v oblasti sociální, psychické a duchovní.

Žádné komentáře:

Okomentovat