Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

HLAVNÍ PŘÍSTUPY, METODY A TENDENCE V ROZVOJI SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY 5.

HLAVNÍ PŘÍSTUPY, METODY A TENDENCE V ROZVOJI SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY5.

VOLNÝ ČAS A SOP

KRAS
- domnívá se, že volným časem se dostatečně zabývají jiné obory
- Němci se VČ zabývají dostatečně

2 směry:
1. organizované vyplnění VČ
2. volnost, iniciativa

ÚKOLY SOP

BAKOŠOVÁ
- upřesnit terminologii
- provést profesializaci a institucionalizaci SOP
- rozpracování metod

ÚKOLY
- popisovat, analyzovat a třídit prostředí
- prostředí podléhá dram. změnám
- změna životní filosofie
- svoboda všeho – myšlení, jednání…

- zkoumat jak poskytovat pomoc
- adaptování na těž. životní podmínky těm, kteří vyznačují rizikové chování

- rozvinout poradenskou činnost- bezplatnou

- dnes existují poradny, ale soukromé, které se platí

Zařazení v systému věd
1. hraniční disciplína mezi pedagogikou a sociologií – Přadka, Baláš, Bakošová
2. transdisciplinární obor – Klíma, Moucha
3. aplikovaná pedagogická disciplína – Koťa

ČESKÁ SOP
- stojí před úkolem, jak nově přistupovat ke svému předmětu a obsahu a přitom přijmout kriticky meziválečné a komunistické období

Žádné komentáře:

Okomentovat