Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

HLAVNÍ PŘÍSTUPY, METODY A TENDENCE V ROZVOJI SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY 4.

HLAVNÍ PŘÍSTUPY, METODY A TENDENCE V ROZVOJI SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY4.

PŘEDMĚT SOP


B. KRAUS
- jde o pedagogiku, tedy předmětem zkoumání musí být výchovný proces

2 okruhy problémů:

1. sociálně pedagogická prevence
- teoretická analýza oblasti výchovy, kde prostředí je dominujícím faktorem působícím na rozvoj osobnosti
- rodina, lokalita, vrstevníci, společ. organizace
2. sociálně-pedagogická terapie
- výchova, či převýchova lidí těžce zařaditelných
- nápr. zařízení, výchovné ústavy, léčebny…

O. BALÁŽ
- řeší vztahy jedince a společnosti
- podílí se na vymezování cílů výchovy
- zkoumá výchovné aspekty ped. procesu
- přispívá k utváření a rozvoji osobnosti

Z. BAKOŠOVÁ
- aspekt sociál. práce a hlediska, které nazýváme etopedická
- utváření výchovně hodnotných podnětů podle individuálních potřeb jednotlivců
- kompenzování nevhodných vlivů v souladu se soc. integrační pomocí
- má místo tam, kde rodina a škola ztratily svou funkci

Žádné komentáře:

Okomentovat