Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).
HLAVNÍ PŘÍSTUPY, METODY A TENDENCE V ROZVOJI SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY 3.
HLAVNÍ PŘÍSTUPY, METODY A TENDENCE V ROZVOJI SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY3.
ČESKÁ SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKA
- zaměřuje se na:
- PROSTŘEDÍ – a jeho vliv na utváření osobnosti a pedagogizaci prostředí
- PREVENCI A TERAPII – sociálních deviací, jedinců a skupin
• vztah jedince x společnosti
• socializace x resocializace
• prevence x terapie
• zvýšení sociální kompetence vychovatele, učitele
• pomoc ohrožené a zanedbávané mládeži - sociál. práce
SOCIÁLNÍ PRÁCE X SOP
- vyvíjí se odděleně, bez vnitřních souvislostí
- soc. práce – rychle vyvíjí svou teorii a je zakotvena institucionálně a na pracovištích VŠ
- vztahy jsou dosud nevyjasněné a ve vývoji
- teoretické poznatky pedagogiky jsou brány jako východisko pro soc. práci, jakož i pro další disciplíny
OBSAH SOP
1. J. Haškovec - ztotožnění s teorií výchovy
SOP= teorie výchovy v její časové a místní podobě, ať už máme na mysli teorii mravní, kulturní, výchovu k hodnotám, citovou ekologickou atd.
2. P. Klíma - pomoc při vytváření životního způsobu jednotlivců a usnadňování jejich procesu socializace a enkulturace
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat