Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

SPECIFICKÉ METODY PVČ 4.

SPECIFICKÉ METODY PVČ 4.

VÁŽANSKÝ – základy PVČ

ROZSAH PROFESIONÁLNÍ PŮSOBNOSTI

- základní kompetence v rovinách jednání:

1. schopnost volnočasové komunikace a poradenství
- souvisí s prací s otevřenými skupinami, která se stane pedagogům při obnově pedagogického zřetele v situacích volného času
- komunikace, pokračování kontaktu, kultivace posluchačů, veení rozhovoru, společné myšlení a naladění, podílnictví, účast, zábava i stravování
- renovace poměru se považuje za stěžejní prvek PVČ

2. schopnost animace, volnočasových instrukcí, utváření programů, interpretace okolního prostředí
- poskytování náležitých podnětů
- „dvojitá kvalifikace“ – potřeba odborné připravenosti pracovníků PVČ
- na základě potřebného vzdělání /které nekončí uzavřením studia/ a „řemeslné zručnosti“ i vědecko- výzkumné potenci - volnočasová způsobilost
- vyžaduje povinnou volnočasově orientovanou herní a „činnostní“ pedagogiku
- podněcování aktivity ve skupinách, formování a osamostatňování skupin, rozvoj nových zaměstnání v rámci VČ – ústřední téma
- animace má označovat pedagogickou schopnost stimulace k organizace sebe sama a samostatného učení v otevřených situacích VČ, utváření programů, vysvětlování okolního světa

3. schopnost organizace, administrace, plánování
- vnímání správních úkolů, organizaci oslav, akcí, cestování
- organizace, administrace, plánování, vyjednávání, práce s tiskem, služba u přepážky, znalost vývoje rozpočtu, marketingu, zajištění přesných okolností aktivit
- týmová práce, vzdělávání spolupracovníků
- volnočasová zařízení

4. schopnost volnočasové politiky
- pedagogové nejen čestní ale i profesionálové
- prosazování nových myšlenek v zařízeních volného času, obcích a turisticky přitažlivých lokalitách

Žádné komentáře:

Okomentovat